O klientovi, ktorý neprišiel na termín

17.03.2019

Stretávame sa s tým všetci, ktorí poskytujeme služby a pracujeme na objednávky.
Maséri, kaderníčky, nechtárky, špecialistky na obočká a mihalnice, ale aj lekári, fyzioterapeuti, osobní tréneri, výživoví poradcovia, atď.. 

Klient si objedná termín a potom sa nedostaví. Nekomunikuje. Neodpovedá na správu. Alebo zruší termín na poslednú chvíľu s priehľadnou výhovorkou a nemá záujem o náhradný termín. Extrémom sú klienti, ktorí na vašu slušnú sms, či sa dostavia na termín, odpíšu, že čo ich otravujete alebo takí, ktorí na slušnú sms, že u vás mali termín reagujú arogantne, že čo sa deje veď som iba zabudol.

Vídam občas na FB, ako si niekto z mojich známych ventiluje emócie z takéhoto klienta rozhorčeným príspevkom, ktorý na chvíľu rozčerí vody a po krátkom čase sa svet vracia do obvyklých koľají. Čiže väčšinou je pokoj a potom sa raz za týždeň, a keď ma poskytovateľ služieb smolu, tak aj viackrát, situácia zopakuje.
Pozrime sa dnes na tento problém bez emócií a konštruktívne.

Veľké hotelové portály majú rezervácie ošetrené priamo softvérovo. Objednáte si hotel napríklad na Bookingu alebo Agode a máte tam jasne definované storno podmienky. Či vôbec môžete zrušiť rezerváciu alebo dokedy sa dá zrušiť zdarma a aké sú prípadné storno poplatky. Ak máte smolu a zhodou okolností sa nemôžete dostaviť a je úplne jedno prečo, v zmysle obchodných podmienok ste povinní portálu uhradiť storno poplatok, čo je väčšinou plná suma za celý pobyt. Z právneho hľadiska je situácia úplne jasná a predpokladám, že v prípade odmietnutia uhradenia sumy nasleduje exekučný príkaz (právnici ma radi opravia, ďakujem). Niečo podobné sa deje pri objednávke tovaru v eshope. Kliknutím potvrdzujete ZÁVÄZNOSŤ OBJEDNÁVKY.

A toto je to, čo si v prípade telefonickej objednávky Majka u svojej nechtárky, neuvedomuje alebo o tom nevie. 

Aj telefonická objednávka je zmluvný vzťah v zmysle Zákona č. 102/2014 Z. z. (Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov)

Po slovensky povedané, keď zdvihnem telefón a objednám sa, uzatváram zmluvu so všetkými právnymi dôsledkami pre kupujúceho aj predávajúceho. Povinnosti aj práva pri tejto forme obchodného vzťahu upravuje spomínaný zákon.
Neznalosť zákonov spôsobuje, že je najmä telefonická objednávka služieb vnímaná ako niečo nezáväzné alebo nedôležité. Klient k tomu potom v praxi tak aj pristupuje. Bez rešpektu a vážnosti.
Legislatívny rozmer problému sme si aspoň v hrubých rysoch načrtli, poďme teraz k vzťahovej stránke veci.

Klient, ktorý si vás rezervuje a nepríde, reprezentuje človeka, ktorý dá svoje slovo a nedodrží ho. Svojho času v minulosti slúžil akt dania slova a jeho spečatenie podaním si rúk ako jediný a dostatočný doklad záväzku. Človek, ktorý nedrží slovo, bol a je v akejkoľvek kultúre vnímaný veľmi citlivo a veľmi rýchlo si vybuduje povesť nedôveryhodnosti a neserióznosti.

Klient vás svojím správaním informuje aj o intolerancii k vášmu životu, pretože mu je jedno, že vy mu svoj čas venujete aj keď sa nedostaví. Ten čas, ktorý ste mohli venovať svojej rodine a sebe.

Váš rešpekt a úcta prejavujúca sa aj tým, že ste v dohodnutom čase na svojom mieste a pripravený poskytnúť svoj čas a energiu, sú takýmto klientom pošliapané a môžeme sa iba domnievať prečo. Čo vedie iného človeka k takémuto konaniu? Je to absencia úcty a rešpektu voči sebe? Prejavy modelov správania, ktoré vstrebával z rodinného prostredia alebo vidí dennodenne okolo seba?

Odpoveď vlastne ani nie je dôležitá. Konieckoncov každý raz zožne, čo zasial.
Dôležité je povedať si, či o takéhoto klienta stojím alebo nie a tu je myslím odpoveď úplne jednoznačná.

Každá takáto skúsenosť mi však umožňuje pracovať na sebe a úprimne sa pozrieť do svojho vnútra. Nie som niekedy taký aj ja? Držím slovo? Som ostatným ľuďom vzorom a svojím správaním preukazujem rešpekt a úctu?

Klient, ktorý si neváži môj čas, ma inšpiruje k tomu, aby som si svoj čas o to viac vážil ja. Zavedením striktných storno podmienok si možno po čase uvedomíte, že ste vykonali dôležitú vec aj pre svoj život. Nastavili jasné hranice, ktorými dávate najavo, že váš súkromný a osobný život je rovnako dôležitý ako pracovný. A to priťahuje podobnú klientelu. Synergický efekt je potom prospešný pre obe strany. 

O autorovi

Volám sa Roland Habara a špecializujem sa na odstraňovanie bolestí chrbtice, končatín a migrén.

Problematike sa venujem komplexne a kladiem dôraz na pochopenie súvislostí a aktívnu účasť klienta na potrebných zmenách.

Aktuálne informácie nájdete na mojej Facebook stránke Masážna terapia - Roland Habara.


Hľadáte na mojej stránke niečo konkrétne? Informácií je tu dosť - skúste do vyhľadávania zadať napr. migréna, cviky, bolesti chrbtice, hernia, krčná chrbtica, platničky ... 

Mohlo by vás zaujímať

Objednajte si terapiu

Najnovšie články na našom blogu

Prečítajte si, čo je nové
 

Nie je to tak dávno, keď bolo z chybného držania tela obviňované nosenie školských tašiek. Aj toto tvrdenie preveril čas a dnes, keď veľké množstvo detí vozia do školy rodičia, začína byť zjavné, že školské tašky sú v tom nevinne. Pretože v aute dieťa sedí bez záťaže na pleciach a napriek tomu si buduje chybné držanie tela. S...

Možno by som mal napísať - stačí prísť ku mne a máte po starostiach. Ale nebola by to celkom pravda a navyše, nerád by som vás obral o radosť zo sebazdokonaľovania a vzrušenie z hľadania vlastnej cesty. Roky som si pri svojich problémoch s chrbticou (spondylolistéza, skolióza, Scheuermann, Schmorlove uzly, hernie platničiek, ...) myslel, že je...

Tenisový lakeť je diagnóza, na ktorej si vylámal zuby nejeden terapeut presvedčený o svojich nekonečných možnostiach pri bolestiach pohybového aparátu. Občas sa zdá, že tenisový lakeť odoláva akejkoľvek snahe a riadi sa vlastnými rehabilitačnými zákonmi. Zdanie neklame a naozaj platí, že najlepšou terapiou je trpezlivosť. Pravidelne sa vynorí...

Rehabilitácia bolestí chrbtice sa týka aj jej neoddeliteľného komponentu - medzistavcovej platničky. Okolo suplementácie všeobecne vznikol miliardový biznis, ktorý sa neštíti ničoho a využíva naivitu a neznalosť kupujúcich ako základné marketingové nástroje. To platí aj pre doplnky týkajúce sa bolestí pohybového aparátu a ich predajcovia nemajú...

Migrenózne bolesti sú snáď jediné, ktoré som v súvislosti so svojou chrbticou ešte nezažil a podľa toho, čo viem od svojich klientov, ani zažiť netúžim. Niekoľkokrát do týždňa ma však navštevujú ľudia s bolesťami hlavy, ktoré pripisujú krčnej chrbtici a preto tejto téme venujem samostatný článok.

Určite to poznáte - pri špecifických pohyboch chrbtice alebo pri uvoľňovaní počas terapie, počujete zreteľný zvuk, podobný zvuku, ktorý vydá zátka vytiahnutá z fľaše. "Plop!"

Platnička, alebo odborne intervertebrálny disk, je väzivovitý útvar, ležiaci medzi dvomi stavcami. Výnimku tvorí prvý krčný stavec, kde je lebka položená priamo na stavci C1 a takisto spojenie C1-C2 je realizované bez platničky. Celkom sa v chrbtici nachádza 23 platničiek, z toho 6 v krčnej chrbtici, 12 v hrudnej a 5 v driekovej.

Protrúzie platničiek patria medzi najčastejšie poruchy chrbtice. Medzinárodná nomenklatúra definuje protrúziu ako vyklenutie menej ako 25% obvodu platničky mimo pôvodný dizajn, pričom je šírka bázy vyklenutia menšia ako dĺžka. Zjednodušene povedané protrúzia platničky znamená, že je malá časť platničky vytlačená za okraj stavca. Obvykle...

Boli ste na masáži a na druhý deň máte chrbát ako po útoku špeciálneho komanda? Dôvodov môže byť niekoľko: